:-)
2.3
Left Right

Jak začít blogovat

Otevřený deník, postupně vznikající román, zápisník nápadů, kuchařská kniha, zdroj exkluzivních informací z určité oblasti či nástroj osobní propagace. To všechno a ještě mnohem víc může být blog. Stránky, které své označení získaly spojením anglických výrazů web a log (doslova webový zápis), si získaly obrovskou popularitu a jen na českém Internetu jich najdete tisíce. Důvody jsou jednoduché. Založit blog je otázkou několika minut a on-line řešení neklade mezi tvůrčí ambice autora a jeho publikum v podstatě žádné překážky.
Tak proč to nezkusit taky?

Zakládáme blog
Technických řešení k bezplatnému založení blogu je velké množství a každé z nich nabízí odlišné možnosti, přístup, funkce i zpracování. Lze využít třeba volně dostupných blogovacích služeb integrovaných do některého z hlavních zpravodajských serverů (například iDNES.cz, iHNed.cz, Aktuálně.cz, Lupa.cz, Lidovky.cz, Živě.cz apod.). Jejich výhodou je vysoká návštěvnost zpravodajské sekce, což do jisté míry zvyšuje šance na úspěch i nově založenému blogu.
Vlastní blog je ale možné založit i na některé z českých nebo zahraničních blogovacích platforem (např. blog.cz, abtou.cz, sblog.cz, pise.cz, blogger.com, infoblog.cz, bloguje.cz, instablogg.com, livejournal.com, tumblr.com). Koneckonců, základní funkce blogu (zveřejnění příspěvku v podobě textu a multimédií a možnost čtenářů přidávat komentáře) získáte i založením profilu na některé ze sociálních sítí typu Facebook či Google+.

Blog je na světě, ale co dál?
Založit blog zvládne opravdu každý. Před tím je ale třeba rozmyslet si klíčovou věc: co bude tvořit obsah blogu? Bude sloužit pro prezentaci osobních názorů, nebo bude prezentovat nějaké odborné téma, firmu, politické názory a komentáře?
Nyní je čas naplnit blog texty a postarat se o jeho zviditelnění. Jako první je třeba zvolit téma, které bude náplní celého blogu. Téma, které je pro bloggera zajímavé, inspiruje ho a o kterém hodně ví. Jen tak jej bude psaní motivovat a bavit. To je hlavní předpoklad úspěchu.
Není také od věci prohlédnout si několik úspěšných a zavedených blogů a zkusit si odvodit, čím své čtenáře přilákaly. Nejspíš se bude jednat o kombinaci následujících faktorů

*Kvalitní obsah
Blog by měl stavět na originálních a čtivých textech vhodné délky a ve stylu odpovídajícím tématu i osobnosti autora. Inspirujte se u úspěšných, ale nesnažte se nikoho kopírovat a buďte sami sebou. Vyvarujte se jakýchkoli urážlivých či extremistických příspěvků.

*Pravidelnost
Blog je de facto vaše dítě. A děti, jak známo, potřebují pozornost a péči. S ohledem na téma zvolte vhodný interval nových příspěvků (minimálně však 1 - 2 za 14 dní) a snažte se jej dodržet. Připravte se, že cesta za návštěvností může být dlouhá, ale dokud máte pocit, že jste téma nevyčerpali, a stále vás baví o něm psát, vytrvejte.

*RSS
Vytvořte na svém blogu RSS feed (více v samostatném textu věnovaném RSS knaálům - ODKAZ). Usnadníte tak čtenáři přehled o novém obsahu.

*Komentáře
K založení blogu nepotřebujete jen nápad na obsah, ale také odvahu jít s kůží na trh. Obzvlášť internetové publikum je kritické a nezdráhá se o své dojmy podělit. Buďte proto vždy nad věcí a nic si neberte osobně, sarkasmus a ironie zkrátka na Internetu patří mezi běžné vyjadřovací prostředky. Pokud je kritika věcná, zamyslete se, jestli vám nemůže pomoci zlepšit se. Konfrontaci se nevyhýbejte a za pozitivní komentáře poděkujte. I vědomí, že autor na zpětnou vazbu reaguje, čtenáře motivuje k pravidelným návštěvám.

*Zajímavý design
Nesuď knihu podle obalu, říká se. Pokud ale blog nezaujme na první pohled, čtenář většinou odejde dřív, než vůbec ocení jeho obsah. Naštěstí dnes nemusí být člověk webový designér, aby si s tím poradil. Většina blogovacích služeb nabízí různé šablony a další možnosti přizpůsobení vizuální stránky.

*Sociální sítě
Sociální sítě mají obrovský dosah, díky sdílení si tak článek mohou přečíst i lidé, kteří by jinak na blog nepřišli.

Zdroje:
wikipedia.org - Blog
knihovna.cz - Kde blogovat
blog.cz -Co je to blog?
krcmic.cz - jak začít s blogováním a jak se stát úspěšným blogerem

Nahoru