:-)
2.4
Left Right

Jak být vidět na Internetu

Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. Najít pomyslnou jehlu v kupce sena pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to ale udělat, pokud jste onou jehlou vy a chcete, aby vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel?
Tradiční formy reklamy jako inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si sami vzpomenout, kdy jste naposledy přeťukávali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat je na své stránky, musíte začít lovit on-line.

Webové stránky: základem je dobrá doména

Základním stavebním kamenem pro to, abyste na Internetu byli vidět, jsou webové stránky. Ať už se rozhodnete pro design laděný do modra nebo do zelena, základem úspěchu je dobrá doména.
Taková, která se uživatelům bude dobře pamatovat, nebude moc dlouhá (zkuste si zapamatovat a přepsat jednu z nejdelších českých domén prvni-nejdelsi-domena-v-ceske-republice-ktera-ma-prave-63-znaku.cz) a zároveň bude odpovídat tomu, co je na ní umístěno. Takové www.botyproskoty.cz sice může znít jako pěkná slovní hříčka, ale je možné, že na ní budou chodit především nositelé tartanových sukní. A těch v Česku moc není a ve Skotsku už své e-shopy mají.

Jak přilákat zákazníky?

Své stránky už máte. Jak na ně ale přilákat návštěvníky? Pokud někdo nezadá adresu přímo do prohlížeče, s největší pravděpodobností na vaše stránky přijde z vyhledávače – ze Seznamu nebo z Google.

SEO

Algoritmus, pomocí kterého vyhledávače výsledky řadí, je snad ještě tajnější než recept na Coca-Colu nebo Becherovku. Přesto je možné vysledovat, co pozitivně ovlivňuje postavení stránek při vyhledávání. Vedle dobře zvoleného názvu domény, jejíž název odpovídá klíčovému slovu, má na umístění na předních příčkách vliv i to, jak často informace na svém webu aktualizujete, jak kvalitní texty na něm máte nebo jaké odkazy a kolik jich na vaše stránky vede. Technikám pro vylepšování pozice ve výsledcích vyhledávání se říká SEO (Search Engine Optimization).

Placená reklama

Pokud se nechcete spoléhat jen na SEO, můžete si zaplatit reklamu na klíčové slovo. Všem, kteří budou na daném vyhledávači hledat výraz boty, se pak zobrazí právě vaše stránky s botami pro Skoty. Tyto odkazy jsou však ve výsledcích vyhledávání vizuálně odlišeny a každý tak vidí, že se jedná o reklamu. Pravděpodobně tak uživatel raději klikne na první neplacený výsledek hledání. Další možností propagace na Internetu je bannerová reklama a PR články. Těmto formám propagace jsme věnovali už jeden z našich předchozích dílů.

Sociální sítě

Přilákat návštěvníky na své stránky můžete i pomocí sociálních sítí jako je Facebook, Google+ nebo Twitter. Na těchto sítích můžete publikovat informace o nových výrobcích, slevách nebo odkazy na zajímavé články na vašem webu. Přivést nové návštěvníky pak mohou i takzvaná virální videa, která se spontánně šíří Internetem.
Pokud se rozhlížíte po novém zaměstnání, určitě neprohloupíte, pokud budete vidět na síti LinkedIn. Na této sociální totiž často loví personalisté své zaměstnance a přesvědčují se o tom, kde všude jste pracovali.

Blog

Ke zviditelnění na Internetu vám může dobře pomoct i blog. Zatímco dříve jste museli o svých kvalitách přesvědčit nakladatele, dnes můžete začít publikovat během okamžiku. O vašem úspěchu pak nerozhoduje nakladatel, ale sami uživatelé. A pokud blog bude číst dostatek lidí, lépe pomocí něho prodáte zboží z e-shopu nebo služby poradny pro zdravou výživu. Technikům i kuchařkám může zviditelnění prostřednictvím blogu pomoci i k novému zaměstnání.

Dobrá rada na závěr

Ať už se rozhodnete na Internetu zviditelnit jakkoliv, nezapomínejte na to, že základem libovolné webové stránky je zajímavý a pravidelně aktualizovaný obsah. Odborníci na zviditelnění na Internetu se dnes drží hesla: „Obsah je král!“. Držte se jej i vy.
Více než rok neaktualizované stránky nebo web s pravopisnými chybami vás sice mohou zviditelnit, ale asi ne tak, jak si představujete. U e-shopu je pak základem kvalitní zboží za dobré ceny. Pokud nic z toho nenabízíte, peníze za zviditelnění na Internetu jsou jen vyhozenou investicí a vašim stránkám nepomůže ani svěcená voda.


Doporučená videa Jak na Internet:
Jak hledat práci na Internetu
Publikování na Internetu
Proč mít vlastní doménu
Jak začít blogovat
Generace youtuberů a selfies

Další zajímavé články a zdroje:
Optimalizace pro vyhledávače, Wikipedie
Platba za kliknutí, Wikipedie
Sociální síť, Wikipedie
Jak založit blog, David Polesný (Živě.cz)
Podnikání na internetu, Články k tématu (MladýPodnikatel.cz)

Nahoru