:-)
1.4
Left Right

Jak být vidět na Internetu

Podle odhadů je dnes na Internetu vystaveno několik miliard webových stránek. V tom, abychom našli pomyslnou jehlu v kupce sena, nám pomáhají nejrůznější vyhledávače. Jak to však udělat, pokud jste onou jehlou Vy a chcete, aby Vás někdo v té pavučině spletené z miliard stránek našel?
Tradiční formy reklamy jako např. inzeráty v novinách zde moc nefungují. Zkuste si samy vzpomenout, kdy jste naposledy přeťukávali nějakou adresu z inzerátu do prohlížeče. Pokud chcete ulovit uživatele celosvětové pavučiny a přilákat jej na svůj web, musíte začít lovit on-line.

Webové stránky: základem je dobrá doména
Základním úspěchem pro to, abyste na Internetu byli vidět, jsou webové stránky. Ať již se rozhodnete pro design laděný do modra nebo do zelena, základem úspěchu je dobrá doména.
Taková, která se uživatelům bude dobře pamatovat, nebude moc dlouhá (např. zkuste si zapamatovat a přepsat jednu z nejdelších českých domén nahradnidilyautovrakovisteaekologickalikvidacevozideliautovraku.cz) a zároveň bude v ideálním případě odpovídat tomu, co je na ní umístěno. Takové www.botyproskoty.cz sice může znít jako pěkná slovní hříčka, ale je možné, že na ní budou chodit především nositelé tartanových sukní. A těch v Čechách moc není a ve Skotsku už své e-shopy mají.

Jak přilákat zákazníky?
Své stránky již máte. Jak na ně ale přilákat návštěvníky? Pokud někdo nezadá adresu přímo do prohlížeče, s největší pravděpodobností na Vaše stránky přijde z vyhledávače – ze Seznamu nebo z Google.
Algoritmus, pomocí kterého vyhledávače výsledky řadí, je tajný snad ještě více, než recept na Coca-Colu či složení Becherovky. Přesto je možné vysledovat, co pozitivně ovlivňuje postavení stránek při vyhledávání. Vedle dobře zvoleného názvu domény, jejíž název odpovídá klíčovému slovu, má na umístění na předních příčkách vliv např. to, jak často informace na svém webu aktualizujete, jak kvalitní na něm máte texty či jaké a kolik odkazů na Vaše stránky vede. Technikám pro vylepšování pozice ve výsledcích vyhledávání se říká SEO (Search Engine Optimization).
Placená reklama
Pokud se nechcete spoléhat jen na SEO, můžete si zaplatit reklamu na klíčové slovo. Všem, kteří budou na daném vyhledávači hledat výraz boty, se pak zobrazí právě Vaše stránky s boty pro Skoty. Tyto odkazy jsou však ve výsledcích vyhledávání vizuálně odlišeny a každý tak ví, že se jedná o reklamu. Je zde tak nižší pravděpodobnost, že na tento odkaz klikne raději, než na první neplacený výsledek hledání. Další možností propagace na Internetu je bannerová reklama či PR články. Těmto formám propagace jsme věnovali již jeden z našich předchozích dílů.

Sociální sítě
Přilákat návštěvníky na své stránky můžete i pomocí sociálních sítí jako je Facebook, Google+ či Twitter. Na těchto sítích můžete publikovat např. informace o nových výrobcích, slevách nebo odkazy na zajímavé články na Vašem webu. Přivést nové návštěvníky pak mohou i tzv. virální videa, která se spontánně šíří Internetem.
Pokud se rozhlížíte po novém zaměstnání, určitě neprohloupíte, pokud budete vidět na LinkedIn. Na této sociální totiž často loví personalisté své zaměstnance či se přesvědčují o tom, kde všude jste pracovali.

Blog
K tomu, abyste byli na Internetu vidět, Vám může dobře pomoci i blog. Zatímco dříve jste museli o svých kvalitách přesvědčit nakladatele, dnes můžete začít publikovat během okamžiku. O Vašem úspěchu pak nerozhoduje nakladatel, ale sami uživatelé. A pokud Váš blog bude číst dostatek lidí, můžete pomocí něho lépe prodat zboží z e-shopu nebo služby poradny pro zdravou výživu. Technikům i kuchařkám může zviditelnění prostřednictvím blogu pomoci i k novému zaměstnání.

Dobrá rada na závěr
Ať již se rozhodnete na Internetu zviditelnit jakkoliv, nezapomínejte na to, že základem libovolné webové stránky je zajímavý obsah a pravidelně aktualizovaný obsah. Odborníci na zviditelnění na Internetu se dnes drží hesla: „Obsah je král!“. Držte se jej i vy. Více než rok aktualizované stránky nebo web s pravopisnými chybami Vás sice mohou zviditelnit, ale asi ne tak, jak byste si představovali. U e-shopu je pak základem kvalitní zboží za dobré ceny. Pokud nic z toho nenabízíte, peníze za zviditelnění na Internetu jsou jen vyhozenou investicí a Vašim stránkám nepomůže ani svěcená voda.

Nahoru