:-)
2.6
Left Right

Proč mít vlastní doménu

V dnešní době je registrace vlastní domény snadná a rychlá. K čemu je ale taková doména dobrá?

I ty nejmenší firmy, ale také řada soukromých osob, má již dnes vlastní webové stránky. Stále se však najdou tací, kteří podceňují význam vlastní domény a stránky umístí na některou z bezplatných hostingových služeb. Pro začátečníky je tato nabídka nesmírně lákavá, ale skýtá hned několik úskalí. Doménu třetího řádu si zde sice zaregistrujete zdarma, avšak většinou za cenu všudypřítomné reklamy, omezeného prostoru, omezené kontroly bezpečnosti i omezených možností obsahu. Také si musíte někam zapsat dlouhý tvar adresy vašeho webu, který si často ani nezapamatujete, natož aby si jej pamatoval někdo jiný. Nemůžete ani změnit poskytovatele, přišli byste totiž o svou současnou adresu a museli byste začínat znovu. Dobrým řešením není ani pořízení takového webu na zkoušku. Přechodem ze služby zdarma na vlastní doménu přijdete o návštěvnost a budete ji muset znovu získávat.

Někoho by také mohlo napadnout, že když není volná mojedomena.cz, může si zaregistrovat třeba mojedomena.com. Češi jsou konzervativní, a tak když dostanou adresu s mojedomena s .com na konci, často stejně použijí mojedomena.cz. Konkurentovi na .cz doméně tak zajistí nežádoucí přísun návštěvníků.

Jakmile si zaregistrujete vlastní doménu, získáte hned několik výhod najednou. Pojďme se teď podívat na ty nejdůležitější!

  • Stálá adresa pro vaši prezentaci
    Jako držitel domény máte kontrolu nad svými daty. Držitelem doménového jména můžete být dlouhodobě a plynule jeho platnost prodlužovat. I když se například změní registrátor nebo poskytovatel webhostingu, doména zůstává pod vaší kontrolou.

  • Vlastní e-maily
    Vlastní doménové jméno můžete použít i jako základ svých adres elektronické pošty. Snadno si vytvoříte libovolné množství e-mailových schránek typu jmeno@mojedomena.cz. Tím pádem budete propagovat sami sebe, nikoli komerčního poskytovatele e-mailu. Může se také stát, že obzvláště menší provozovatelé e-mailu mohou také kdykoliv zaniknout. V takovém případě můžete ze dne na den přijít o důležitou kontaktní adresu. U e-mailové schránky na vlastní doméně toto nehrozí.

  • Zjednodušení komunikace
    Jestliže chcete, aby vaše stránky lidé navštěvovali, je třeba zvolit snadno zapamatovatelný název domény. Ten si můžete odvodit například z názvu firmy, výrobku či služby. Proč zdlouhavě diktovat nějaké složité adresní konstrukce namísto jednoduchého: „Najdi si to na mojedomena.cz“? Na někoho můžete dokonce působit dojmem, že jste tak neúspěšní, že si nemůžete dovolit vydat ani těch pár korun za doménu. Uvádět vlastní doménu například na vizitkách, v reklamě nebo firemních dokumentech je dnes již považováno takřka za samozřejmost.

  • Možnost vytvářet domény vyšších řádů
    Na své doméně si můžete zřídit i další subdomény. Lze jimi oddělovat různé části webu nebo do nich umísťovat specializované stránky.

Kdo podniká a není vidět na Internetu, jako by nebyl. Mít svou doménu s alespoň základními informacemi o své firmě, výrobcích, předmětu podnikání, službách a o tom, proč jsme lepší než konkurence, je totiž v dnešní době nutností. Pořízení domény je investice, která se určitě vyplatí.

Další zdroje informací

Nahoru